Inwestycje realizowane w 2022 i 2023 roku polegające na likwidacji azbestu na terenie gminy Malbork
Zadanie pt. „Inwestycje realizowane w 2022 i 2023 roku polegające na likwidacji pokryć dachowych i elewacyjnych zawierających azbest z budynków mieszkalnych, gospodarczych i garażowych położonych na terenie gminy miejskiej Malbork, obejmujące demontaż, transport oraz unieszkodliwianie poprzez składowanie na uprawnionym składowisku” dofinansowane jest z Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Gdańsku.
Inwestycja realizowana w 2022/2023 roku polegała na dofinansowaniu kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwianiu płyt eternitowych zlokalizowanych na 8 nieruchomościach w Mieście Malbork od 01.01.2022 do 30.11.2023.
Burmistrz Miasta Malborka informuje, iż powyższa realizacja zadania została dofinansowana w formie dotacji przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w kwocie 5 199,00 zł, która stanowi 70% kosztów kwalifikowanych obliczanych na zasadzie 600 zł/1MG azbestu. Koszt kwalifikowany zadania: 7 428,00 zł.
Na podstawie umowy dotacji nr WFOŚ/D/I-25.E/2147/2023/AZBEST-2022 zawartej pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, a Miastem Malbork. W ramach przedmiotowego zadania osiągnięto efekt rzeczowy i ekologiczny przedsięwzięcia mianowicie zdemontowano, przetransportowano i zutylizowano wyroby zawierające azbest z 8 nieruchomości z terenu Miasta Malborka.
Osiągnięty efekt ekologiczny przekroczył 12 ton azbestu uzyskując dokładnie 12.380 Mg.
Budynki, z których pochodził odpad są zinwentaryzowane i spójne z Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Malbork.
Zgodnie z oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, budynki zostały ocenione na II i III stopień pilności.
Realizację powyższych prac w ramach tegorocznego zadania przeprowadzono przy udziale firm posiadających specjalne uprawnienia, wybranych przez właścicieli nieruchomości.