Marek Charzewski
tel. (55) 629 04 12
burmistrz@um.malbork.pl
Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków w środy od 8.00 do 14.00, po uprzednim zapisaniu się w sekretariacie.
Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
Zadania Burmistrza
- kierowanie bieżącymi sprawami miasta i reprezentowanie go na zewnątrz,
- wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności miasta,
- wykonywanie uchwał Rady,
- przedkładanie na sesje Rady sprawozdań z wykonania uchwał,
- przedkładanie na sesje Rady sprawozdań ze swojej działalności,
- reprezentowanie miasta i jego organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
- gospodarowanie mieniem komunalnym, zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie,
- koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej i spółek komunalnych,
- wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie regulaminy dotyczące działalności Urzędu,
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień komunalnych,
- nadzorowanie funduszu płac i innych funduszy Urzędu,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi zespołami, w szczególności dotyczących podziału zadań,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych oraz wnioski komisji Rady,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady.