Naczelnik
Sylwia Starosta-Romańczuk
pok. 105, tel. 55 629 04 14
W zakresie pomocy społecznej
pok. 7, tel. 55 629 04 95
DODATKI MIESZKANIOWE:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków, przygotowywanie decyzji administracyjnych o przyznaniu bądź odmowie przyznania dodatku mieszkaniowego,
- sporządzanie list wypłat dodatków mieszkaniowych,
- sporządzanie danych statystycznych miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych dot. liczby złożonych wniosków o dodatek mieszkaniowy, liczby wypłaconych dodatków mieszkaniowych wraz z łączną kwotą wydatkowaną na ten cel,
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie przeprowadzania wywiadów środowiskowych u wnioskodawców,
- współpraca z zarządcami nieruchomości i in. podmiotami w kwestiach dotyczących dodatków mieszkaniowych,
- przygotowywanie i wysyłanie korespondencji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Województwa Pomorskiego w Gdańsku.
DODATKI ENERGETYCZNE:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków, przygotowywanie decyzji administracyjnych o przyznaniu bądź odmowie przyznania dodatku energetycznego,
- sporządzanie list wypłat dodatków energetycznych,
- sporządzanie danych statystycznych miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych dot. liczby złożonych wniosków o dodatek energetyczny, liczby wypłaconych dodatków energetycznych wraz z łączną kwotą wydatkowaną na ten cel,
- sporządzanie wniosków do Wojewody Pomorskiego o przyznanie dotacji celowej na wypłaty dodatków energetycznych,
- sporządzanie sprawozdań do Wojewody Pomorskiego z wydatkowania dotacji celowej na wypłaty dodatków energetycznych,
- przygotowywanie i wysyłanie korespondencji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Województwa Pomorskiego w Gdańsku.
W zakresie spraw obywatelskich i cudzoziemców
DOWODY OSOBISTE:
pok. 103, tel. 55 629 04 15
- przyjmowanie wniosku od osoby uprawnionej do posiadania dowodu osobistego lub w przypadku osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych od rodzica, opiekuna prawnego lub kuratora,
- zapewnienie możliwości przyjęcia wniosku o dowód osobisty w miejscu pobytu osoby w przypadku niemożności złożenia wniosku w siedzibie urzędu gminy spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą,
- wydawanie dowodu osobistego uprawnionym do tego osobom, lub odmowa wydania w przypadkach przewidzianych w ustawie,
- przyjmowanie zgłoszeń o utraceniu lub uszkodzeniu dowodu osobistego, przez uprawnione do tego osoby, oraz wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
- wymiana unieważnianie dowodu osobistego w przypadkach przewidzianych w ustawie,
- stwierdzanie nieważność dowodu osobistego wydanego osobie, która we wniosku o jego wydanie podała nieprawdziwe dane,
- wprowadzanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych,
- przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
- wydawanie zaświadczeń zawierających pełny odpis danych, dotyczących wnioskodawcy przetwarzanych w Rejestrze Dowodów Osobistych, w formie pisemnej lub dokumentu elektronicznego,
- udostępnianie lub odmowa udostępnienia danych z Rejestru Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym w zakresie posiadanego dostępu, po uiszczeniu opłaty jeżeli ustawa takową opłatę przewiduje,
- udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi znajdującej się w posiadaniu urzędu gminy uprawnionym podmiotom.
EWIDENCJA LUDNOŚCI:
pok. 104, tel. 55 629 04 17
- prowadzenie rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców,
- prowadzenie kartoteki byłych mieszkańców,
- rejestrowanie danych o miejscu pobytu obywateli polskich oraz rejestrowanie danych o miejscu pobytu cudzoziemców – przyjmowanie zgłoszeń zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego, zgłoszeń wymeldowania z miejsca pobytu stałego i czasowego, zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem stałego lub czasowego pobytu za granicą,
- sprawdzanie danych w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców oraz usuwanie niezgodności w zakresie swoich kompetencji lub powiadamianie organu właściwego, i osoby której dane były sprawdzane,
- wydawanie z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców, na wniosek zainteresowanej osoby, zaświadczeń zawierających odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby,
- występowanie o nadanie numeru PESEL za pomocą systemu teleinformatycznego, w zakresie właściwości rzeczowej Burmistrza Miasta,
- występowanie o zmianę numeru PESEL za pomocą systemu teleinformatycznego,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania, oraz prowadzenia postępowania wyjaśniającego,
- udzielanie organom gminy prowadzącym postępowania meldunkowe pomocy prawnej w trybie art. 52 kodeksu postępowania administracyjnego,
- współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w zakresie ruchu ludności w zasobie komunalnym,
- współpraca z sądami powszechnymi dotycząca ustanowienia kuratora dla osoby nieobecnej,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających miejsce pobytu stałego bądź czasowego,
- współpraca z CBA oraz z Krajowym Rejestrem Skazanych dotycząca ruchu ludności,
- przekazywanie in. jednostkom danych dotyczących liczby ludności z podziałem na płeć i grupy wiekowe,
- współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym, Delegaturą Wojewódzką w Gdańsku w sprawach związanych z wyborami i referendami,
- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców miasta,
- przygotowywanie spisów wyborców na wybory i referenda,
- prowadzenie spraw związanych ze spisami,
- sporządzanie dla instytucji oświatowych wykazów, sprawozdań dotyczących dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi szkolnemu.
W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, spraw społecznych, ochrony zdrowia
pok. 102, tel. 55 629 04 50
- realizacja postanowień, uchwał Rady Miasta oraz innych dokumentów dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami spoza sfery finansów publicznych działającymi w zakresie ochrony zdrowia, pomocy społecznej, pozostałych zadań w zakresie polityki społecznej,
- współpraca w zakresie wykonywania, powierzania, zlecania zadań publicznych podmiotom nie należącym do sektora finansów publicznych działających w zakresie ochrony zdrowia, pomocy społecznej, pozostałych zadań w zakresie polityki społecznej,
- współpraca z instytucjami/podmiotami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych, w zakresie programów aktywizacji społecznej i zawodowej społeczeństwa,
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie realizacji zadań własnych i zleconych,
- współpraca z organizacjami kombatanckimi i paramilitarnymi, organizacja na terenie miasta Malborka patriotycznych świąt/rocznic lokalnych/państwowych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, wolontariatem w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
- prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i ochroną zdrowia,
- współpraca z podmiotami działającymi w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia,
- współpraca z Malborską Radą Organizacji Pozarządowych, Malborską Radą Działalności Pożytku Publicznego, Malborską Radą Seniorów,
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Centrum Profilaktyki i Terapii Uzależnień, Środowiskowym Domem Samopomocy w Malborku, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowym Urzędem Pracy, Wojskową Komendą Uzupełnień, Jednostką Wojskową, Powiatową Inspekcją Sanitarną, Strażą Miejską, Komendą Powiatową Policji, Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W zakresie spraw lokalowych:
pok. 229, tel. 55 629 04 94
- sporządzanie list mieszkaniowych w zasobach mieszkaniowych miasta,
- ewidencjonowanie potrzeb mieszkaniowych,
- prowadzenie spraw związanych z zamianą mieszkań między lokatorami, a w szczególności: przyjmowanie wniosków i udzielanie zgody na zamianę i prowadzenie rejestru osób zainteresowanych zamianą,
- prowadzenie spraw formalno-prawnych związanych z gospodarką mieszkaniową,
- wykonywanie czynności eksmisyjnych w oparciu o prawomocne orzeczenia sądowe,
- prowadzenie i wypłacanie odszkodowań dla właścicieli lokali w związku z niewskazaniem lokali socjalnych przez Miasto,
- rozstrzyganie sporów lokatorów w zasobach mieszkaniowych miasta,
- prowadzenie ewidencji najemców lokali komunalnych,
- realizacja przyjętej polityki mieszkaniowej miasta,
- współpraca z administratorem zasobu komunalnego w zakresie objętym umową w sprawach: przydziału mieszkań, wypowiadania umów najmu, przedłużania umów na lokal socjalny,
- współpracy z zarządcą budynków komunalnych w sprawach przygotowania lokali mieszkalnych do zasiedlenia.