Opłaty za czas postoju uiszcza się poprzez wykupienie kwitu parkingowego w parkomacie lub za pomocą tzw. mobilnego systemu opłat tj. systemu autoryzacji i rozliczeń, w którym do wnoszenia opłat wykorzystywany jest telefon komórkowy lub urządzenie PDA posiadające możliwość łączenia się z Internetem.
Osoby korzystające z płatności w systemie mobilnym zobowiązane są do oznakowania swojego pojazdu elementem graficznym (winietą naklejoną od wewnątrz na przedniej szybie) umożliwiającą kontrolę uiszczenia opłaty.
Strefa Płatnego Postoju obowiązuje od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do godz. 17.00.
Rzeczywisty czas postoju naliczany jest minutowo w oparciu o kwotę pieniężną jaka została wrzucona do parkometru, z zaokrągleniem w dół do najbliższej możliwej do uzyskania opłaty, z zastrzeżeniem, że minimalna opłata wynosi 1 zł i jest opłatą za pierwsze 30 minut parkowania. Za każdą kolejną godzinę opłata wynosi 2 zł.
Osoby, które będą korzystać z możliwości opłaty za parkowanie za pomocą aplikacji, muszą umieścić taką informację w samochodzie, widoczną przez przednią szybę pojazdu. Najprostszym sposobem jest przyklejenie do wewnętrznej strony szyby winiety – naklejki z informacją o parkowaniu z „moBILET”, którą bezpłatnie otrzymać można w siedzibie Straży Miejskiej.
Istnieje możliwość zakupu biletów ważnych od 1 h do biletu całodziennego. W każdej chwili można skrócić lub wydłużyć termin ważności, w związku z czym opłata dotyczyć będzie czasu rzeczywistego.
Rejestracja:
1. Należy podać swój numer telefonu na stronie firmy w okienku WYPRÓBUJ, a następnie podać swój adres e-mail i ustal hasło
lub
wysłać SMS pod numer 7055 o treści „MOBILET” lub „MOBILET nr_rej”, gdzie nr_rej = numer rejestracyjny pojazdu (koszt SMS 0,50zł + 23% VAT). Po zweryfikowaniu numeru, zostanie przesłana wiadomość SMS, z nadaną nazwą użytkownika oraz hasłem;
2. Po zakończeniu rejestracji zostanie przesłana wiadomość sieciowa WAP Push, z linkiem do pobrania aplikacji (jeśli dany telefon nie obsługuje wiadomości WAP Push, po około 10 min wysłany zostanie zwykły SMS z linkiem);
3. Po otwarciu otrzymanego linku, system rozpozna posiadany model telefonu i wyświetli stronę Internetową z krótką instrukcją, jak pobrać i zainstalować aplikację.
4. Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji, przy pierwszym uruchomieniu, należy zweryfikować nazwę użytkownika oraz podać hasło.
Jeśli nie poda się numeru rejestracyjnego pojazdu podczas rejestracji sms-em, należy uzupełnij te dane po zalogowaniu do swojego profilu na portalu www.mobilet.pl. W urządzeniach z systemem Android lub iPhone/iPad można tego dokonać także z poziomu aplikacji. Przypominamy, że podanie numeru rejestracyjnego pojazdu przed pierwszym skorzystaniem z funkcji płatnego parkowania w aplikacji moBILET jest wymagane dla prawidłowego działania usługi.
UWAGA: Posiadacze telefonów z systemem Android oraz iPhone/iPad, muszą pobrać aplikację ze pośrednictwem odpowiednio Android Market (Google Play) oraz Apple iTunes, a następnie przy pierwszym uruchomieniu podać swoją nazwę użytkownika oraz hasło.
5. W ostatnim kroku należy doładować konto
Możliwa jest jedna forma zasilenia konta moBILET, tzw. zasilenie ekspresowe. Nie są pobierane od użytkowników opłaty za zasilenie konta. Zasilenie ekspresowe jest realizowane za pośrednictwem serwisu Płatności.pl i jest dostępne bezpośrednio na stronie głównej Portalu Użytkownika. Korzystając z tej formy zasilenia, wpłacone środki dostępne są praktycznie natychmiast (przybliżone czasy realizacji w zależności od banku znajdziesz tutaj).
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące doładowania znajdą Państwo tutaj
Aplikacja mobilna ANYPARK to zmodernizowana wersja aplikacji Pango, która umożliwia szybkie parkowanie pojazdu przy użyciu urządzeń mobilnych, bez konieczności korzystania z parkomatu. Bezpiecznie, wygodnie i bezgotówkowo. Aby korzystać z ANYPARK, wystarczy zarejestrować się przy użyciu numeru telefonu, dodać kierowcę lub kierowców, pojazd lub pojazdy, a także wybrać metodę płatności:
• doładowanie konta przedpłaconego tzw. wirtualna portmonetka w systemie ANYPARK za pomocą karty płatniczej, płatności BLIK lub przelewu na rachunek bankowy;
• płatność w formie abonamentu doliczonego do rachunku za telefon komórkowy (np. miesięcznego);
• bezpośrednie obciążenie karty płatniczej.
Aplikacja umożliwia obsługiwanie kont osobistych oraz dla przedsiębiorców.
Osoby, które nie posiadają smartfona mogą po rejestracji przez stronę www.AnyPark.pl zlecać parkowanie za pomocą komend SMS, samodzielnie uruchamiać sesję parkingową w Portalu pod adresem www.AnyPark.pl (po uprzednim zalogowaniu się na konto Użytkownika) lub dzwoniąc pod numer 222 700 100.
Pojazd kierowcy, który korzysta z ANYPARK może być oznaczony plakietką lub kartką z napisem ANYPARK pozostawioną za przednią szybą pojazdu. Honorowane są także plakietki z logo PANGO. Naklejkę można wydrukować samodzielnie pod tym odnośnikiem lub odebrać w Biurze Strefy Płatnego Parkowania.
ANYPARK przygotowało specjalną ofertę dla użytkowników malborskiej strefy płatnego parkowania. Pierwsze ciągłe 3 godziny parkowania po wpisaniu kodu „START” po rejestracji w systemie będą dla kierowców za darmo (promocja dotyczy tylko nowych klientów ANYPARK).
Dodatkowo, zachęcamy z zapoznaniem się z pakietem ANYPARK+ oferującym szereg dodatkowych udogodnień dotyczących parkowania. Szczegóły w aplikacji ANYPARK.
Pobierz darmową aplikację ANYPARK i spokojnie załatwiaj sprawy na mieście!
Pamiętaj: Zawsze upewnij się, czy dana strefa lub parking jest obsługiwana przez ANYPARK (dawniej PANGO).
Dowiedz się więcej o aplikacji ANYPARK
Przewodnik po mobilnej aplikacji AnyPark
Czym jest ePARK?
Aplikacja ePARK pozwala na wnoszenie opłat za parkowanie za pomocą urządzeń mobilnych.
Rejestrując konto w aplikacji oraz korzystając z usług ePARK, akceptujesz Regulamin. Kupując bilet parkingowy zawierasz umowę z ePARK na świadczenie usługi rozliczenia czasu postoju w danej lokalizacji. Pamiętaj, że opłatę wnosisz na rzecz konkretnego operatora parkingu lub strefy parkowania. Poniżej znajduje się skrócony opis warunków i sposobu korzystania z ePARK.
Korzyści z ePARK!
Korzystając z ePARK nie podchodzisz do parkomatu, nie stoisz w kolejce i nie martwisz się jego awarią. Nie musisz odliczać drobnych, przejmować się higieną, ani warunkami atmosferycznymi. Opłaty dokonujesz w swoim telefonie. Możesz łatwo rozpocząć, przedłużyć lub przerwać parkowanie z dowolnego miejsca!
Bilety parkingowe i paragony
Aby opłacić postój bez czekania w kolejce przy parkomacie, możesz rozpocząć parkowanie w aplikacji ePARK (klikając START) i zakończyć je po powrocie do pojazdu (klikając STOP). W ten sposób płacisz tylko za czas, w którym parkowałeś.
Pamiętaj, że opłata za bilet będzie uwzględniać cenę minimalną (uzależnioną od cennika parkingu) oraz ewentualną opłatę serwisową (uwzględniającą koszt transakcji lub odpowiedzialność za błędnie wystawiony „mandat”).
Po zakupie elektronicznego biletu parkingowego wyświetlana jest cena za wybraną strefę i czas parkowania. Jeśli rozpocząłeś parkowanie START/STOP aplikacja wyświetli opłatę za maksymalny czas postoju, który zdefiniowałeś. Oczywiście po zakończeniu parkowania opłata zostanie przeliczona odpowiednio do rzeczywistego czasu.
Płatności
ePARK oferuje następujące metody płatności :
• karta płatnicza – rejestrujesz ważną kartę płatniczą, która służy do pokrycia kosztów parkowania. Płatności są wykonywane po zakończeniu parkowania lub odroczone, aby kilka biletów parkingowych zostało zapłaconych w jednej transakcji. Upewnij się, że Twoja karta jest ważna i znajdują się na niej środki;
• środki dodatkowe – doładowania, które mogą być przyznawane przez ePARK, w ramach akcji promocyjnych dla użytkowników aplikacji. Środki dodatkowe są używane automatycznie zamiast zarejestrowanej karty płatniczej, jeśli istnieje wystarczająca ich ilość na pokrycie całego biletu parkingowego.
Ceny
Cena biletu zgodna jest z cennikiem parkingu którego parkujesz. Do ceny biletów parkingowych może być doliczona Opłata serwisowa, wyrażająca się w odpowiednim procencie całkowitej ceny zakupu biletu (minimalnie 0,30 zł, maksymalnie 1,50 zł) O wysokości całkowitej ceny zakupu Użytkownik zostanie poinformowany przed umożliwieniem mu dokonania zakupu biletu w danej lokalizacji. Opłata serwisowa pokrywa koszt działania serwisu, transakcji elektronicznych oraz przejęcia odpowiedzialności przez operatora w przypadku nieprawidłowego wystawienia wezwania do zapłaty.
Więcej o aplikacji i instrukcja obsługi na stronie operarota ePark
Od 1 lipca 2022 roku parkowanie płatne obowiązuje na parkingach:
- Stare Miasto (parking przy Baszcie „Garncarskiej”),
- ul. Kopernika (parking vis a vis PKO BP.S.A.),
- ul. Kościuszki I,
- Pl. Narutowicza (parking pomiędzy restauracją McDonald a rondem),
- ul. Kościuszki (parking przy Muzeum Miasta Malborka),
- ul. Piłsudskiego (vis a vis PKO BP.S.A.),
- ul. Poczty Gdańskiej (parking na końcu ulicy),
- ul. Warecka (parking Centrum),
- Pl. Słowiański (przed Starostwem Powiatowym),
- ul. Kościuszki (zaplecze Hotelu Centrum Malbork),
- ul. Konopnickiej (przy Młynówce vis a vis sklepu Biedronka),
- ul. Mickiewicza (przy Rondzie Inki),
- ul. Solskiego,
- ul. 17-go Marca (zaplecze Zakładu Karnego),
- ul. Zapolskiej,
- Stare Miasto (przed Kościołem pw. Św. Jana Chrzciciela),
- ul. Kościuszki II (zaplecze ulicy),
- ul. Żelazna i ul. Dworcowa,
Opłaty za postój pojazdów samochodowych w SPP pobiera się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00.
Stawki opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych w SPP:
- do pół godziny: 1 zł,
- do jednej godziny: 2 zł,
- za każdą następną rozpoczętą godzinę: 2 zł.
Strefy: ul. Kościuszki II oraz ul. Żelaznej i ul. Dworcowej zaczną obowiązywać wg tych samych zasad od dnia 01. stycznia 2023 roku.
Istnieje możliwość zakupu karty abonamentowej Strefy Płatnego Parkowania:
Abonament miesięczny:
100 zł dla zameldowanego mieszkańca Gminy Miejskiej Malbork
200 zł dla pozostałych osób
Abonament półroczny:
400 zł dla zameldowanego mieszkańca Gminy Miejskiej Malbork
800 zł dla pozostałych osób
Abonament roczny:
700 zł dla zameldowanego mieszkańca Gminy Miejskiej Malbork
1400 zł dla pozostałych osób
Kartę abonamentową należy umieścić za przednią szybą wewnątrz pojazdu w sposób umożliwiający kontrolę.
Opłaty uiszcza się w Kasie Urzędu.
Kasa Urzędu Miasta Malborka czynna jest:
poniedziałek: 8.30 - 14.00
wtorek: 8.30 - 14.00
środa: 8.30 - 16.00
czwartek: 8.30 - 14.00
piątek: 8.30 - 13.00
Do wyrobienia karty abonamentowej potrzebne będą:
- dowód opłaty abonamentowej,
- dowód rejestracyjny (kserokopia) lub inny dokument, o którym mowa w §9 ust.1 Uchwały nr XLVI/377/2022 Rady Miasta Malborka z dnia 20 maja 2022 r.
- dowód osobisty do wglądu
Do pobrania:
Wniosek o wydanie karty abonamentowej
Parkingi poza miejską strefą parkowania
Parking ul. Wałowa:
Parking za mostem (dojazd DK55 w kierunku Malborka, z Gdańska DK22),
usytuowany przy kładce pieszej, ścisłe okolice zamku.
Cennik:
Samochód osobowy 20,00zł cały dzień (pierwsza godzina 5,00 zł)
Motocykl 10,00 zł cały dzień (pierwsza godzina 5,00 zł)
Autokar 80,00 zł cały dzień
Kamper 30,00 zł cały dzień (pierwsza godzina 10,00 zł)
Parking ul. Główna (Kałdowo):
Cennik:
Samochód osobowy 20,00zł cały dzień (pierwsza godzina 5,00 zł)
Motocykl 10,00 zł cały dzień (pierwsza godzina 5,00 zł)
Autokar 80,00 zł cały dzień
Kamper 30,00 zł cały dzień (pierwsza godzina 10,00 zł)
Parking ul. Toruńska (Stadion Miejski, Dinopark):
Parking bezpłatny
Prywatny parking przy ul. Sierakowskich
samochód osobowy, kamper, motor = 25 zł/ za pierwsze 3h (autobus 60 zł)
UWAGA! Każda kolejna rozpoczęta godzina 15 zł
Zawarte powyżej informacje pochodzą z dnia 12.2022 r.
Aktualne dane dostępne są w Centrum Informacji Turystycznej.